Nu ai o strategie de marketing integrat? Nici nu știi de ce ai avea nevoie de una? Atunci citește în continuare, pentru a afla de ce lipsa unei astfel de strategii poate fi motivul pentru care compania ta va eșua în 2019.
Să începem totuși cu începutul: știi ce este marketingul integrat? Dacă nu ești om de marketing, probabil că nu. Deci, până la urmă…
Ce este marketingul integrat?
Marketingul integrat este un concept popularizat în anul 1989 sub numele de Comunicații Integrate de Marketing (abreviat IMC). Acesta susține că o marcă ar trebui să transmită un mesaj consistent pe toate canalele sale de comunicare.
David Pickton și Amanda Broderick, doi dintre adepții cei mai cunoscuți ai marketingului integrat, defineau cei patru „C” pe care o marcă trebuie să îi respecte atunci când creează o strategie de acest gen:
- Complementaritate: toate canalele de comunicare se completează unul pe celălalt;
- Continuitate: comunicarea este conectată pe toate canalele;
- Consistență: mesajul este același pe toate canalele de marketing;
- Coerență: distribuirea mesajului pe canalele de promovare are logică.
Ok, ok, bine! Am înțeles ce este marketingul integrat. Dar…
Ce se poate întâmpla dacă nu ai o strategie de marketing integrat?
Ce mă bucur că ai întrebat!
1. Consumatorii tăi pot deveni confuzi
Atunci când mesajele tale nu sunt gândite strategic cu un singur scop în minte, diferența dintre mesaje sau lipsa unui mesaj pe un anumit canal poate crea confuzie pentru clienții și potențiali tăi clienți.
2. Consumatorii pot să își piardă încrederea în tine
Imaginează-ți că vezi un nou produs pe pagina de Facebook a unei companii, și, încântat fiind, încerci să afli mai mult intrând pe site-ul lor. Când intri pe site, bate vântul. Niciun semn de produsul de care erai interesat. Cum te-ai simți în această situație?
Dacă ne întrebi pe noi, noi nu ne-am simți doar confuzi – ci trădați de această companie care, la o primă vedere, ar părea că nu îi pasă destul de noi încât să pună produsul pe site.
Acum încearcă să te gândești din perspectiva companiei. Responsabilul de social media marketing nu a discutat cu programatorul înainte să posteze – și uite așa, au pierdut un client entuziast transformându-l într-un „hater”.
Concluzia este că mici „întâmplări” precum exemplul de mai sus pot nu doar să scadă vânzările mărcii, ci chiar să piardă încrederea clienților.
3. Consumatorii nu își vor aduce aminte cine ești
Deoarece ne aflăm într-o lume bombardată de mesaje publicitare, o strategie de marketing cu o idee creativă de impact transmisă pe toate canalele este mult mai eficientă decât una cu mai multe mesaje pentru fiecare canal. De aceea, companiile care nu folosesc marketing integrat vor fi uitate.
4. Consumatorii nu vor cumpăra de la tine
Ai auzit de Regula celor 7? Dacă nu, îți spunem noi ce este. Una dintre vestitele reguli ale marketingului este că un consumator trebuie să audă de minim șapte ori mesajul tău pentru a achiziționa de la tine.
Imaginează-ți de câte ori trebuie să audă consumatorul despre tine, dacă nu trimiți același mesaj mereu. Cu cât mai conectate sunt canalele de comunicare folosite, cu atât mai mulți clienți vei avea. Așadar, un plan de marketing integrat nu doar că te ajută să îți păstrezi actuala clientelă (vezi punctul 2), dar chiar te ajută să atragi mai multe oportunități în piață.
În concluzie, dacă nu ai o strategie integrată înseamnă că pierzi timp, clienți și bani fără niciun motiv. Și cine își dorește așa ceva?
Dacă te-am convins că ai nevoie de o strategie de marketing integrat, contactează-ne pentru a discuta mai multe despre compania ta!
Dacă vrei să afli mai multe despre marketing, un bun articol cu care poți începe este Marketingul tradițional vs. Marketingul online.