Când vine vorba de marketing, multe companii oscilează între canalele clasice și cele digitale. Pe scurt, nu știu dacă să aleagă marketingul tradițional și metodele acestuia sau marketingul online. Care este mai eficient? Cum știu că metoda de marketing aleasă este potrivită și că funcționează? Oare trebuie să fac marketing pe cont propriu sau să las totul pe mâna unui specialist? Toate aceste întrebări și încă multe altele apar în mintea ta atunci când trebuie să decizi ce metodă de marketing trebuie să adopți pentru brandul tău.
În continuare, îți vom face o scurtă prezentare a celor două tipuri de marketing și vom enumera avantajele/beneficiile și dezavantajele fiecăruia. De asemenea, îți vom arăta și cum le poți îmbina dacă hotărăști că așa este cel mai bine. Dar, nu uita, cel mai bine este să ceri părerea unui specialist, care te poate îndruma astfel încât să nu ai parte de eșec și să fii nevoit să iei totul de la capăt.
- Marketingul tradițional utilizează următoarele instrumente: reclamele TV, reclamele prin radio, broşuri, cataloage etc. El reprezintă o comunicare de masă, ajunge în același timp la mai multe persoane, iar comunicarea se face unidirecțional – de la vânzător la client. Efectul său este unul cumulat, se obține în timp.
- Marketingul online implică instrumente precum: reţelele de socializare, paginile web, blog-urile, banner ads etc. Mesajul pe care îl adresează marketingul online este destinat clientului, ca individ, iar scopul său este să satisfacă o anumită nevoie a acestuia. Comunicarea este bidirecțională – de la vânzător la client și de la client la vânzător, cât despre efect, acesta este unul imediat.
În ceea ce privește avantajele și dezavantajele fiecărui tip de marketing, o să începem cu beneficiile marketingului tradițional. Doar el a fost primul, nu?
- Poți ajunge la publicul țintă local cu ușurință;
- Materialele pot fi păstrate;
- Este ușor de înțeles de către public;
Cât despre dezavantaje, amintim:
- Interacțiune mică între mediul utilizat și clienți;
- Este costisitor;
- Rezultatele strategiei nu pot fi măsurate așa ușor.
În schimb, marketingul online are următoarele avantaje:
- Te poți adresa atât unui public local, cât și unuia internațional (global business);
- Publicul poate alege modalitatea prin care să primească conținutul pe care i-l adresezi.
- Costurile sunt mai reduse;
- Interacțiunea mare este posibilă;
- Datele sunt ușor înregistrate, iar rezultatele ușor măsurate.
- Dezvoltarea brandului;
- Rezultate în timp real;
- Viralizare.
Este bine să te gândești la ceea ce ar fi eficient și potrivit pentru business-ul tău. Iar acest lucru pretinde să alegi un mediu care să nu fie foarte costisitor, dar care să fie eligibil cu strategia ta de marketing, să alegi o strategie care ți-ar putea aduce dezvoltare și să utilizezi o platformă care să îți ofere un răspuns tangibil, direct, astfel încât rezultatele să apară imediat. În această parte a articolului, o să îți oferim un exemplu de mix între marketingul tradițional și cel online. Acest exemplu vine de la Tropicana, care a realizat că cea mai bună strategie este aceea de a îmbina tradiționalul cu digitalul pentru cel mai bun efect.
Noi recomandăm atât marketingul online, cât și marketingul tradițional. Și așa cum am arătat în articol, ele au atât avantaje, cât și dezavantaje și pot fi utilizate și împreună. Iar noi, deși suntem pasionați și lucrăm în mediul digital, folosim și mijloace tradiționale. Recomandarea noastră este să analizezi cu atenție cele două tipuri și să apelezi la cineva specializat care îți poate oferi o părere obiectivă și constructivă, potrivită business-ului tău.
Sursa foto: http://www.eliteonlinemedia.com