Un logo face diferența între o afacere oarecare și un brand iubit de consumatori. Așa că atunci când iei în considerare un preț de logo, trebuie să conștientizezi că el variază de la câțiva euro, până la câteva mii de euro. 

Intervalul extins între cele două limite de preț depinde de așteptările și dorințele tale, de oamenii la care apelezi și chiar de felul în care vrei să-l utilizezi. 

Am adunat aici tot ce ar trebui să știi, când iei în considerare achiziția unui logo. Citește tot, avem o surpriză pentru tine.

Cum îți poate ajuta un logo afacerea? 

Poate că unul dintre motivele pentru care citești acest articol este faptul că vrei să schimbi ceva. Să ai o vizibilitate mai bună, să îți crești cifra de afaceri, să fidelizezi clienții sau să te dezvolți. Toate pot fi aduse la realitate printr-un logo care să aibă în spate o identitate vizuală solidă.

Când cumpără un produs, consumatorul trebuie să aleagă dintr-o mare de branduri care i-l pun la dispoziție. Însă achiziția nu se mai limitează doar la a găsi un produs de care ai nevoie. Aici intervine alegerea brandului. Identitatea afacerii tale poate face diferența între a fi primul brand care apare în mintea consumatorului sau o opțiune secundară. 

Ca să determini tranzacția financiară, trebuie să creezi prima dată o tranzacție sentimentală, să te împrietenești cu consumatorul. Formează-ți o identitate vizuală și împrietenește-te cu fiecare consumator în parte. Vei vedea cum imaginea se capitalizează de la sine.

La ce să te aștepți de la un logo?

Așteptările tale sunt cele care determină prețul unui logo. Într-o lume digitalizată, să te lansezi pe piață și să spui „am ceva de vânzare”, nu mai funcționează. Atenția consumatorului scade la câteva secunde, iar mediul concurențial e suprasaturat de afaceri care se întrec, pentru a ieși în evidență.

Așa că trebuie să știi clar ce îți dorești, cum și pentru ce. Ai un business doar în digital? Vrei să te promovezi și offline? Vrei ca acest logo să îți definească mai bine identitatea sau să o modifice? Acestea sunt primele întrebări pe care trebuie să ți le pui, înainte de „Cât costă un logo?”. Prețul e un detaliu mult mai puțin important față de așteptările tale. 

Altă întrebare, la care trebuie să ai toate răspunsurile, este: ”Care este poziționarea afacerii tale?”. Dacă vinzi materiale de construcții, nu te poți defini printr-un logo cu linii subțiri și asimetrice, culori roz pastelate, așa cum sunt logo-urile în domeniul beauty și lifestyle. 

Un expert în graphic design știe cum să adapteze aceste cerințe, astfel încât să corespundă și cu domeniul tău de activitate. 

În ce constă crearea unui logo? 

Un logo este creat printr-o varietate de programe și tehnici, de unde poate apărea și diferența substanțială de preț.

Atunci când achiziționezi un logo la un preț mai mare, nu primești un simplu desen. Achiziționezi și o analiză mai mult sau mai puțin detaliată, asupra culorilor și profilului pieței, dar, cel mai important, achiziționezi și părerea și cunoașterea experților. 

În general, un logo trebuie să fie cât mai simplu, de impact și să reușească să transmită elementul identitar primar al business-ului tău. El trebuie să aibă maxim două culori, dintre care una este dominantă și celelalte două secundare. Mai mult, dimensiunile sale și locul pe care îl ocupă în pagină sunt la fel de importante.

O echipă de experți îți va furniza un pachet complet de servicii și produse necesare creării unei identități vizuale ca la carte.

Cui te adresezi pentru crearea unui logo profesional?

Dacă ți-ai fixat așteptările și te-ai decis asupra unui concept, urmează să te adresezi unui expert. Cu siguranță că primii pași au un cuvânt important de spus asupra a cât costă un logo, însă ceea ce face cu adevărat diferența este cui te adresezi. 

Agențiile vin cu servicii integrate. În spatele oricărui logo făcut de ele, nu există doar o echipă de experți în graphic design, ci și account manageri și strategi, care cunosc piața și decid ce ți se potrivește cel mai bine. Fiecare agenție de publicitate are felul ei de a cerceta și a dezvolta conceptul briefului tău.

La ce te ajută logo-ul în identitatea de brand? 

În momentul în care business-ul tău dobândește o identitate vizuală, trebuie să te asiguri că o exprimi prin tot ceea ce faci. 

Aceasta trebuie să apară pe toate materialele promoționale ale afacerii tale, întocmai cum îți este indicat în manualul de brand pe care ți-l înmânează agenția. Nu doar logo-ul este important, ci și culorile reprezentative pentru tine și așezarea sa în pagină. 

Pe măsură ce identitatea ta vizuală se va înrădăcina mai bine, vei observa că gradul de recognoscibilitate crește. Traficul pe site, impactul în social media, dar mai ales, achizițiile, vor crește gradual.

Cât costă un logo?

Aceasta este întrebarea. După cum ai citit până acum, un logo nu este în niciun caz un produs și serviciu cu preț fix. În mod normal, prețul său pornește de pe la 20 de euro, la care se mai pot adăuga câteva zerouri sănătoase în funcție de ce îți dorești și la cine apelezi.

Dacă vrei părerea și serviciile noastre, viziunea 360, creativă și prietenoasă asupra unui logo este chiar aici: https://360advertising.ro/branding/ 

Pentru că știm ce înseamnă un start-up, cât de important este să îți definești teritoriul de piață cât mai bine, dar și pentru că ai citit până la final acest articol, avem o surpriză pentru tine.

Luna aceasta organizăm un giveaway, în care poți câștiga un logo făcut de profesioniștii noștri în branding. Nu e nevoie de nimic mai mult decât un like, follow și un comentariu catchy. Te așteptăm aici: https://www.instagram.com/360advertising/.

Hai să dăm culoare business-ului tău!