Website-ul este instrumentul de bază al marketingului online. Mai mult decât atât, acesta devine cartea de vizită a afacerii tale sau… prima impresie a unui posibil client (și prima impresie contează mereu)! De aceea, este important să fii prezent în mediul online, cu atât mai mult cu cât oamenii petrec mult timp acolo. Spre exemplu, înainte de a cumpăra un produs, omul va face un „research” al celor mai bune oferte, iar dacă întâmplător (sau nu) va ajunge pe site-ul tău, asigură-te că îi oferi o interfață prietenoasă și ușor de utilizat pe care să navigheze în căutarea produsului de care are nevoie. Vei fi mulțumit dacă va veni apoi la tine în magazin?
Un studiu recent realizat de EY România arată că utilizatorii români de mobile au permanent cu ei aceste dispozitive, verificându-le des, ba chiar utilizând mai multe dispozitive simultan.
Statisticile disponibile pe Agerpres arată că 63% dintre români folosesc internetul pentru accesarea unor site-uri de servicii, în timp ce Digi24 confirmă utilizarea acestuia pe dispozitive mobile de către 14,1 milioane de români.
Datele furnizate de mass-media permit business-urilor o analiză a obiceiurilor consumatorilor și, implicit, elaborarea unei strategii. Dacă ești atent la nevoile publicului tău țintă, aceste lucruri te vor ajuta să îți maximizezi afacerea.
Fie că intenționezi să pornești o afacere, fie că ai făcut-o deja, trebuie să știi că ea nu va exista dacă nu e prezentă în online. Cum își face simțită prezența? Prin website.
Prin urmare, iată pașii de urmat în crearea unui site web de calitate:
1. Misiune
Înainte de toate, stabilește scopul site-ului tău. De ce dorești să îl creezi? Ce beneficii îți va aduce? Cum te poate ajuta să scoți profit? Care este conținutul relevant pentru afacerea ta? Aceste întrebări te vor ajuta să stabilești obiective și tactici specifice care să fie în avantajul tău.
De asemenea, gândește-te la câteva cuvinte cheie relevante pentru site. Cum ai descrie pe scurt ceea ce conține el? Un exercițiu bun ar fi să empatizezi cu cineva interesat de serviciile pe care le oferi și să te gândești ce cuvinte ar scrie în Google pentru a găsi acest tip de serviciu.
2. Nume de domeniu
Unul dintre elementele fundamentale ale oricărui site este numele de domeniu. Aceasta este adresa la care te vor găsi vizitatorii pe internet (exemplu: www.exemplu.ro)
Numele de domeniu trebuie să fie cât mai relevant, alcătuit din cuvinte cheie (de preferat numele companiei).
Domeniile sunt variate. De la clasicele .ro, .com, .fr, .it (specifice țării), ele pot ajunge la .net, .info, .eu, .org (în funcție de specificul site-ului).
Este important să știi că domeniile .ro se întregistrează pe perioadă nedeterminată și se plătesc o singură dată, în timp ce restul domeniilor se înregistrează pe o perioadă determinată și se plătesc anual, odată cu reînnoirea lor.
3. Înregistrarea domeniului
Un alt lucru fără de care site-urile nu pot exista este înregistrarea domeniului. Acest lucru presupune „închirierea” unui spațiu pe un server, spațiu în care vor fi stocate toate fișierele care alcătuiesc site-ul. Fără o găzduire pe un server, site-ul nu va putea fi accesat pe internet. Cu alte cuvinte, nu va exista.
Sfatul nostru este să vă alegeți serverul în funcție de dimensiunea spațiului de stocare. Cu cât ai mai multe fișiere pe care vrei să le încarci (text, fotografie, video), cu atât îți este de folos un server cu spațiu de stocare mare.
Trebuie să știi că „închirierea” serverului se face fie pe o perioadă determinată, fie pentru totdeauna, însă există și site-uri care oferă găzduire gratuită. În schimb, acestea vor introduce publicitate pe site.
4. Construirea site-ului
Construirea unui website necesită cunoștințe de programare (HTML, JavaScript, PHP), iar conținutul trebuie să fie ușor de citit și de înțeles pentru ca site-ul să fie cât mai vizibil pentru motoarele de căutare.
Printre tendințele în web design ale anului 2017 se numără designul minimalist. Consumatorii caută simplitatea. Cu alte cuvinte, renunțați să supraîncărcați site-ul cu elemente care distrag atenția de la conținut. Fiecare pagină ar trebui să cuprindă o singură imagine pe lângă text, ceea ce ar reduce timpul de încărcare a site-ului.
Un „must have” în materie de web design este crearea de site-uri responsive. Fără un site responsive ai mari șanse ca afacerea ta să eșueze. Acest termen se referă la capacitatea unui website de a se adapta la diferite rezoluții și dispozitive de pe care este accesat (PC, tabletă, smartphone) fără a suferi modificări majore. Odată ce îți adaptezi site-ul la toate device-urile de pe care ar putea fi accesat, site-ul le va recunoaște și va răspunde automat.
Te sfătuim să acorzi importanță acestui aspect, asta dacă nu vrei să creezi versiuni ale site-ului pentru fiecare gadget de pe care ar putea fi accesat. Mai mult decât atât, fără un design responsive, vizitatorii ar fi obligați să dea scroll orizontal, eventual să dea zoom pentru a putea apăsa pe un buton.
Este simplu să ai un site responsive! Iată elementele necesare:
[icon type=”icon-dot”]Grid-uri fluide
Sistemul flexibil de grid-uri calculează proporţiile, asigurându-se că toate elementele din layout sunt redimensionate unul faţă de celălalt. Dimensiunile nu se mai măsoară în pixeli, ci în unităţi relative şi procente.
[icon type=”icon-dot”]Imagini flexibile
Acestea îşi pot modifica dimensiunile în funcţie de dimensiunea grid-ului. Astfel, imaginile pot fi salvate pe server în 3 – 4 variante, din care va fi încărcată mai apoi versiunea potrivită, în funcţie de dimensiunea ecranului pe care este afişat site-ul.
[icon type=”icon-dot”]Media Queries
Acestea reprezintă o metodă eficientă de a încărca diferite stiluri CSS pentru diferite rezoluţii pentru a oferi vizitatorului o experienţă cât mai bună.
Design-ul responsive are avantajul de a oferi o singură versiune de site care funcţionează bine pe orice dispozitiv. Nu mai sta pe gânduri!
Înainte de a spune că site-ul tău este gata, asigură-te că îi oferi conținut de calitate! Acesta îl va ajuta să urce cât mai mult în rezultatele din Google.
Pentru a îndeplini acest obiectiv, trebuie să stabilești anumite cuvinte cheie, în jurul cărora să încarci conținut original și relevant, pe care să îl actualizezi constant. De ce? Atât vizitatorii, cât și motoarele de căutare amendează conținutul lipsit de originalitate și neupdatat. Consecințele nu sunt financiare, dar se referă la trafic: utilizatorii nu vor mai accesa site-ul tău, știind că nu vor găsi nimic original, iar motoarele de căutare nu vor considera conținutul ca fiind de calitate, deci nu vei avea șanse de a urca organic în primele căutări.
Din punct de vedere SEO, aceste cuvinte trebuie să se regăsească de cât mai multe ori în articolele tale, în funcție de dimensiunea lor, dar mai ales în titlu, în intertitluri și în primul paragraf. Poziționarea lor este extrem de importantă, căci Google indexează mai bine cuvintele cheie aflate la începutul articolelor. Totodată, îngroșarea lor atrage atenția motoarelor de căutare asupra prezenței cuvintelor cheie.
În acest sens, este indicat să-ți construiești un blog pe site, indiferent că este vorba de site de prezentare sau de magazin online. Blogul va produce conținut original, relevant pentru publicul țintă, ceea ce va fi în folosul tău.
Acestea fiind spuse (și urmate), site-ul tău este gata! Tot ce îți mai rămâne de făcut este să îl indexezi în Google. Indexarea va avea loc organic, dar dacă site-ul este nou, va dura ceva timp până când rezultatele vor fi satisfăcătoare. Așadar, poți opta pentru reclame AdWords.
Nu uita! Website-ul este instrumentul esențial al marketingului online și prima impresie pe care un posibil client o poate avea despre tine. Nu-ți neglija site-ul, cu atât mai mult cu cât obiceiul consumatorilor este de a petrece foarte mult timp în online! Investește în site-ul tău și vei avea de câștigat!