Tik Tok Marketing – Parte esențială a strategiilor de marketing din 2020.


Tik Tok a luat deja cu asalt mediul online, fiind considerată aplicația cu cea mai rapidă evoluție. În teorie, Tik Tok este o aplicație mobilă în care creatorii de conținut postează filmulețe de tip: lyp sync, dance, transitions, challenge, make-up și lista poate continua. În practică, putem spune că este trendul preferat al Generației Z, trend care nu dă semne că va dispărea prea curând. Ba dimpotrivă! De aceea, specialiștii în publicitate au început să vină cu idei super creative pentru a face publicitate pe Tik Tok.

În România, sunt peste 2 milioane de utilizatori, așa că, dacă deții un business, este aproape imposibil ca printre toți acești utilizatori să nu fie și o parte din publicul tău țintă. Nu-i așa că deja sună bine?! În ceea ce privește publicitatea, concurența este foarte scăzută în prezent, lucru care poate fi un real avantaj pentru brandul tău, dacă alegi să spargi gheața și să începi să te promovezi pe Tik Tok. Let’s Get Serious și să vorbim despre ceea ce nouă ne place cel mai mult – MARKETINGUL ONLINE!

Tik Tok Marketing – Strategii de promovare

  • RECLAME ÎN FEED – anunțuri video (max. 15 sec) care apar între videoclipurile pe care le urmăresc utilizatorii, în pagina For You. Sunt similare cu anunțurile pe care le întâlnești pe Instagram Stories;
  • HASHTAG CHALLENGE ;
  • BRAND TAKEOVER – reclame care apar atunci când deschizi pentru prima dată aplicația, pe tot ecranul telefonului – audiență targetată;
  • MARKETING cu ajutorul INFLUENCERILOR;
  • DUET.

Tik Tok Marketing – #Challenge

Cea mai populară strategie de promovare pe Tik Tok a momentului este Hashtag Challenge. Rezultatele sunt în totalitate organice și au un succes fantastic. Poți crea chiar tu provocări sau poți participa la provocările aflate deja în trend. Depinde doar de tine! Pentru a crea o astfel de provocare, ai nevoie de un hashtag cool și puțină creativitate pentru a stabili regulile. Pepsi România a simțit potențialul Tik Tok-ului și s-a apucat deja de treabă. A lansat de curând un challenge retro-cool, în colaborare cu artiști precum Feli și Smiley, care îi încurajează pe utilizatori să asculte noua lor piesă și să danseze cât îi țin picioarele. Tik Tokerii au răspuns pozitiv la această provocare, atât utilizatorii obișnuiți, cât și influencerii și s-au filmat în timp ce făceau coregrafii cool și se răcoreau cu o sticlă de Pepsi.

Tik Tok Marketing – Influenceri

Marketingul cu ajutorul Influencerilor. Acest tip de strategie încă are succes pe toate platformele de socializare. Cum Tik Tok-ul s-a cam învățat să fie în trend și să nu rămână în urmă, nici când a venit vorba de influenceri nu s-a putut da înapoi. În ceea ce privește Marketingul prin intermediul influencerilor, trebuie să ții cont de două aspecte importante:

Relevanța și originalitatea – sunt cu mult mai importante decât cifrele. Dacă îți dorești să începi o astfel de colaborare, NU trebuie să apelezi la influencerii cu cele mai mari conturi de socializare, ci la influencerii care au credibilitate în online și care și-au creat o comunitate strânsă. Transparența brandurilor este un trend al anului 2020 în marketing. Consumatorii sunt din ce în ce mai atrași de brandurile umane care interacționează în mod direct cu ei și oferă un content original.

Compatibilitatea – pentru a avea succes, trebuie să descoperi persoane care se potrivesc cu produsele/serviciile promovate de tine. Nu doar consumatorii pun preț pe astfel de lucruri, ci și influencerii încep să fie mai selectivi și aleg colaborări doar cu branduri în care se regăsesc. Fă-ți research-ul așa cum trebuie și propune-le o colaborare doar influencerilor din nișa ta!

Unul din trei consumatori au mai mare încredere într-un influencer, decât în brand.

Tik Tok Marketing – Duet

Dueturile sunt super populare pe Tik Tok. DE CE? Pentru că au putere magică. Tot ce trebuie să faci este să realizezi un video în colaborare cu un alt Tik Toker și vei avea șansa de a ajunge pe ecranele unui număr dublu de utilizatori. Poți face duet cu prieteni, celebrități și chiar necunoscuți, dacă aceștia își dau acordul și îți permit să le utilizezi clipul.

Este important de reținut că, momentan, filmulețele de pe Tik Tok nu sunt monetizate!


După cum vezi, sunt o mulțime de oportunități pe care le poți aborda pe Tik Tok. Marketingul pe Tik Tok se dezvoltă de la o lună la alta, iar capacitatea de reușită este uriașă. Brandurile care își doresc să rămână relevante și chiar să-și dezvolte notorietatea, trebuie să ia în considerare acest tip de publicitate în 2020. La începutul articolului am menționat faptul că această perioadă este perfectă pentru a începe demersurile unui real succes, Tik Tok Marketingul fiind încă la început. Nu mai sta pe gânduri și fii printre primii care se bucură de oportunitățile pe care le oferă aplicația momentului!

Make every second count!