Facebook este în momentul de față una dintre cele mai mari reţele de socializare din mediul online. Utilizatorii de internet, își pot face cont pe această platformă în orice moment. Numărul de conturi și oameni care au accesat această rețea a crescut semnificativ din 2004 până în prezent, reușind să facă din Facebook un gigant al socializării online.
Evoluția a fost rapidă, iar algoritmii care stau la baza acestei rețele au fost schimbați constant în ultimii ani, unele schimbări fiind apreciate de public, iar altele criticate aspru.
Fondatorul platformei, a anunțat la începutul anului 2018 o nouă serie de schimbări ce vor fi făcute de companie în ceea ce privește algoritmul care rulează “News Feed-ul”(fluxul de știri), care afișează postări ale altor utilizatori, dar și cele ale paginilor de Facebook.
Care este scopul acestor schimbări? Ce presupun ele?
Scopul acestor modificări este acela de a ajuta utilizatorii să beneficieze de mai multe interacțiuni semnificative.
În ziua de astăzi, majoritatea utilizatorilor platformei, regăsesc în News Feed-ul lor conținut realizat profesional de către companii, mass-media și diverse brand-uri, astfel, fondatorul a declarat faptul că vrea de la Facebook să afișeze de acum înainte oamenilor, informații și postări ale prietenilor și familiei, dar și discuții din grupurile în care aceștia sunt membri. Această schimbare nu a fost pusă încă în practică și astfel toți se întreabă ce va fi diferit în această abordare.
Cei din spatele platformei au concluzionat în urma unor cercetări, că mediile sociale sunt mult mai favorabile bunăstării utilizatorilor, pentru că astfel, aceștia se conectează cu oamenii apropiați, cărora le pasă.
Astfel, se dorește promovarea acelor tipuri de postări care stârnesc dorința de interacțiune. Această schimbare va aduce Facebook-ului și alte beneficii: dacă diminuează influența mass-media de știri din prezent, ar putea să evite acele discuții care au apărut în urma unor critici pe baza postărilor și știrilor false care înșelau publicul și erau share-uite masiv.
Studiile spun că utilizatorii rețelei de socializare sunt predispuși să distribuie informații și detalii din viața proprie atunci când observă că și ceilalți fac același lucuru, iar astfel conținutul organic promovat va genera și el mai mult rezultat organic.
Cine va fi afectat de schimbările propuse?
Organizațiile se pare ca își fac griji cu privire la aceste schimbări, deoarece unele dintre ele se bazează foarte mult pe Facebook pentru generarea de trafic.
De-a lungul timpului, platforma și-a mai schimbat algoritmul, iar aceste schimbări au generat discuții, pentru că multe companii au observat înjumătățiri ale traficului în perioada de după implementarea lor.
Promovarea articolelor de înaltă calitate, decizia ca rețeaua de socializare să se concentreze mai mult pe promovarea articolelor instant, ideea de promovarea a videoclipurilor, apariția live-urilor. Toate acestea sunt câteva dintre schimbările în algoritmii Facebook de-a lungul timpului. Tocmai de aceea, această dorință a companiei de a construi un sentiment mai puternic în rândul comunității este vazut de unii ca ceva bun, care ar putea ajuta, iar pe alții îi îngrijoarează viitorul, mai ales pe cei care au ales această platforma ca fiind principala cale de legătură cu publicul.
Care sunt exact modificările și consecințele lor?
Modificările presupun ca știrile populare dintr-o anumită zonă geografică să fie afișate cât mai sus în feed-ul utilizatorilor care se află în aceeași regiune și nu au văzut postarea încă. Fondatorul platformei afirmă că această schimbare va ajuta publicațiile locale și subiectele de interes dintr-o anume regiune. Astfel, dacă un subiect va atrage o audientă mare, acesta are șanse foarte mari să ajungă în fruntea feed-ului utilizatorilor care se află geografic în aceeași zonă.
Algoritmii noi se vor baza pe numărul de click-uri și share-uri de care se bucură o știre precum și numărul oamenilor din regiune care au dat Follow unei publicații, și în acest fel vor stabili ordinea postărilor.
Accentul pus pe evidențierea știrilor locale vine ca urmare a faptului ca Facebook dorește avantajarea postărilor personale în defavoarea știrilor, care după spusele fondatorului vor reprezenta aproximativ 4% din feed-ul utilizatorului.
Implicațiile pe care le impun modificările aduse de Facebook vor provoca în rândul companiilor și organizațiilor o scădere a reach-ului, iar dacă postările nu vor avea un număr ridicat de like-uri, share-uri, comentarii, acestea nu vor fi promovate atât de vine în News feed.
În schimb, anunțurile sponsorizate nu vor fi afectate în urma acestor modificări.
Ideea de la baza modificărilor este aceea de a putea ridica nivelul de utilizare al platformei prin prioritizarea conținutului care îl interesează pe utilizator, dorind să susțină interacțiunea dintre oameni și comunicarea eficientă în cadrul platformei.
Sursa foto: pexels.com