Te-ai gândit că brandul tău trebuie să fie și în atenția utilizatorilor de Instagram, mai ales că o mare parte dintre consumatorii produselor/ serviciilor oferite se află pe această platformă? Ei bine, în afară de faptul că poți crea un cont și îți poți promova afacerea și pe Instagram, există și oportunitatea de a vinde direct prin intermediul acestei rețele sociale. Datorită algoritmului accesibil și prietenos al acestei rețele, este mult mai ușor ca afacerea ta să fie descoperită de cât mai mulți oameni și apoi ca aceștia să se transforme în potențiali clienți.

 

Cât de mult a crescut Instagram?

Statisticile ne arată că sunt 800 de milioane de utilizatori Instagram lunar, iar statisticile efectuate de Sprout Social au arătat că, în anul 2018, 80% dintre utilizatori urmăresc un brand/ o afacere pe această platformă, în timp ce 60% au auzit de un produs sau serviciu prin intermediul acestei rețele sociale. În luna martie 2018, potrivit Zelist Monitor, erau 1,043,850 de utilizatori români pe Instagram. Așadar, platforma îți oferă deschidere către noi oameni care ar putea fi interesați de afacerea ta.

 

Ține minte! Conținutul de pe Instagram trebuie să surprindă urmăritorii cu fotografii realizate profesional, care să evidențieze produsul/ serviciul/ brandul și să fie realizate creativ și detaliat. Printre beneficiile oferite de această platformă (fidelizarea clienților, creșterea notorietății brandului, creșterea traficului de click-uri și a ratei de conversie etc.), se află și generarea vânzărilor. Iar acest lucru este, mai nou, posibil datorită funcției „Story”. Astfel, Instagram introduce posibilitatea de a achiziționa produsele de care cumpărătorul este interesat din Story-urile pe care le publică brandul.

Cum să vinzi cu ajutorul Stories?

Din data de 12 iunie, a fost introdusă funcția de shopping în cadrul Stories. Adică oamenii pot obține rapid informații despre produsele/ serviciile care îi interesează și, în plus, le pot cumpăra fără probleme.

 

Cum pot clienții să cumpere din Insta Stories?

Atunci când vor vedea un produs de care le place în Povestea pe care o pui pe pagina brandului, ei vor putea accesa prin iconița de „shopping” site-ul în care se va găsi produsul respectiv. Adică, utilizatorii vor fi redirecționați și vor putea afla mai mult detalii, dar și să plaseze o comandă. Așadar tag-ul „shopping” este o nouă opțiune prin care se pot achiziționa produse direct din platforma Instagram.

 

Cât de importantă este noua funcție?

Aceasta joacă un rol extrem de important, deoarece strategiile de marketing pot include de acum încolo și posibilitatea achiziției direct din Povestea brandului. Ceea ce înseamnă că brandurile trebuie să se gândească bine la o strategie, la felul în care își creează poveștile pentru ca cele 10 secunde să atragă cât mai mulți cumpărători și, în plus, să îi aducă în website pentru plasarea comenzilor.

 

Sfaturi pentru folosirea etichetei „shopping”

  1. Este bine să începi cu crearea a cel puțin nouă postări cu eticheta „shopping” pe pagina de Instagram a brandului pentru a activa fila „Magazin” pentru publicul tău țintă.
  2. Etichetează cât mai multe produse pentru ca publicul să exploreze toate posibilitățile.
  3. Publică multe povești! Așa îi poți anunța pe urmăritori că pot cumpăra produsele din Story.
  4. Încearcă mai multe formate de „shopping”. Etichetează fie o singură imagine, fie un carusel.
  5. Asigură-te că fiecare etichetă este corect pusă pe produs, astfel încât cumpărătorii să știe la ce produs se referă eticheta.

Este foarte important ca afacerea ta să atragă utilizatorii și să îi țină la curent cu noutățile. Detalii, oferte, reduceri, produse noi, toate acestea trebuie să ajungă la potențialii clienți prin intermediul tuturor funcțiilor oferite de Instagram.