Poate părea simplu să creezi o reclamă pe Facebook. Un click acolo, un click dincolo. Și gata! Clienți din belșug.
Ei bine, chiar și setarea unei reclame pe Facebook este o artă, pe care nu o poți stăpâni fără o înțelegere profundă a platformei. Pentru a avea rezultate favorabile, noi îți propunem să începi prin descoperirea diverselor reclame online puse la dispoziție de Facebook, precum și avantajele fiecăreia.
Tipurile de reclame oferite de Facebook sunt:
- Postări promovate
- Reclamă pentru aprecieri
- Reclamă cu link către website
- Reclamă video
- Reclamă carusel
- Reclamă Canvas/Instant Experience
- Reclamă dinamică
- Reclamă pentru notorietate locală
- Reclamă pentru evenimente
- Reclamă pentru oferte
- Reclamă pentru instalarea unei aplicații
- Reclamă pentru prospecți
Nu te speria încă! Știm că par multe, dar promitem că după ce citești acest articol vei avea o înțelegere mai bună a reclamelor Facebook și chiar le vei recunoaște atunci când navighezi pe propriul News Feed.
1. Postări promovate
Dacă ai o pagină de afaceri pe care postezi des, cu siguranță Facebook te bombardează cu notificări de tipul „This post is performing well. You should boost it.” („Această postare are rezultate bune. Ar trebui să o promovezi.”).
Primele reclame despre care vorbim sunt exact aceste postări promovate. În general, scopul cu care ai promova o postare este pentru a crea mai multă interacțiune cu aceasta (reacții, comentarii, distribuiri).
Deoarece algoritmul Facebook a redus dramatic numărul de persoane la care postarea unei companii ajunge la urmăritorii săi, funcția de „boost post” poate fi folositoare pentru a aduce postarea în fața persoanelor care deja te cunosc și vor fi mai predispuși să interacționeze cu aceasta.
Postare promovată de la Tic Tac
2. Reclamă pentru aprecieri
Reclama pentru aprecieri, după cum îi spune și numele, are scopul de a crește numărul de likes al paginii de afacere. Acest tip de reclamă este recomandat în mod special companiilor care nu au notorietate la nivelul pieței țintă, deoarece criteriile de setare a audienței sunt destul de detaliate pentru a atinge exact persoanele care ar putea fi interesate.
Reclama are o descriere de postare, un buton de tip instigator la acțiune („Apreciază pagina”), precum și informații despre pagină (Numele, numărul de aprecieri prezent și categoria de servicii).
Reclamă pentru aprecieri de la Subway România
3. Reclamă cu link către website
Acestea poartă numele de „link click ads” (reclame cu link către website) și au rolul de a direcționa potențialii clienți către site-ul de prezentare a companiei.
Reclama arată ca o postare organică, cu excepția butonului de tip incitator la acțiune (call to action). Acesta invită potențialii clienți să acceseze site-ul web, printr-o frază relevantă („află mai multe”, „ascultă acum”, „aplică acum”, „contactează-ne”, „cumpără acum” etc).
În afară de acest buton, poți utiliza descrierea postării și titlul reclamei pentru a convinge publicul țintă să apese pe link.
Reclamă de la Food Panda cu buton de „Comandă acum” ce trimite către website
4. Reclamă video
Reclamele video se aseamănă și ele cu postările organice, fiind diferențiate doar de mesajul „Sponsored” de sub numele companiei. Deoarece videoclipul pornește automat, acest tip de promovare pe Facebook este folositor pentru a atrage atenția utilizatorului atunci când navighează în platformă.
Este bine de știut că reclama video nu are buton call to action (CTA) implicit. De aceea, dacă dorești să inviți publicul țintă să intre pe website-ul tău, ar trebui să introduci link-ul în descrierea postării.
Reclamă video de la Heineken
5. Reclamă carusel
Reclamele Facebook de tip carusel sunt ideale pentru site-uri web de tip e-commerce, însă sunt extrem de folositoare chiar și pentru companii care comercializează servicii. Utilizatorul poate derula produsele unul după celălalt, acționând ca mai multe reclame individuale într-una singură.
Facebook îți oferă opțiunea de a include până la 10 fotografii cu propriile lor titluri, descrieri și butoane CTA. Pe lângă descrierile individuale, poți folosi și descrierea postării pentru a spune mai multe despre companie și, eventual, despre ofertele active.
Specialiștii în marketing recomandă să creezi o poveste coerentă de la o reclamă la alta, care să convingă utilizatorul să le vadă până la capăt. Astfel, ai mai multe șanse ca publicul să achiziționeze produsele sau serviciile pe care le oferi.
Reclamă de la DallesGO promovând diferite cursuri de dezvoltare profesională
6. Reclamă Canvas/Instant Experience
Apărută inițial sub numele de „Canvas” și relansată de Facebook ca „Instant Experiences”, aceasta este cea mai nouă reclamă oferită de rețeaua de socializare. Scopul ei este de a crea o călătorie captivantă de la descoperirea produselor până la achiziționare, toate în platforma Facebook.
Reclama poate fi vizualizată doar pe mobil și arată aproape ca o aplicație mobilă, acaparând întregul ecran al telefonului. Elementele care pot fi folosite în acest tip de reclamă sunt numeroase: fotografii, video, carusele, fotografii care necesită înclinarea telefonului, link-uri și chiar formulare.
Exemplu oferit de Facebook cu o reclamă Canvas de la Jeep
Un sub-tip al acestei reclame este „colecția” care are ca scop să promoveze produsele într-un mod inovativ. Aceasta este formată dintr-o imagine sau un videoclip principal, precum și alte patru imagini mai mici dedesubt.
Reclamă „colecție” de la Adidas
7. Reclamă dinamică
Campaniile dinamice de pe Facebook se bazează pe conceptul de remarketing, oferind reclame utilizatorilor care au mai fost pe website-ul companiei. Vizual, acestea arată ca reclamele carusel de care am vorbit mai devreme, însă reclamele sunt create automat cu ajutorul pixel-ului de la Facebook.
Pixel-ul înregistrează paginile de produs pe care utilizatorii le-au vizitat în trecut și le oferă o reclamă personalizată pe baza acestora. Elementul de poveste lipsește din această reclamă, însă are succes ridicat deoarece arată exact produsele de care utilizatorul este interesat.
Reclamă de la Joom cu un produs pe care l-am vizualizat cu câteva zile în urmă
8. Reclamă pentru notorietate locală
Facebook se gândește și la afacerile locale, oferind această reclamă personalizată ce apare doar persoanelor care se află în zona sediului afacerii (distanța poate fi schimbată de tine atunci când creezi reclama).
Reclama pentru notorietate locală poate fi acompaniată fie de un buton „Primește direcții” sau „Sună acum”, primul fiind legat de aplicația de hărți disponibilă pe dispozitivul utilizatorului.
Exemplu oferit de Facebook cu o reclamă locală de la BarKogi
9. Reclamă pentru evenimente
Atunci când creezi un eveniment pe Facebook, acesta poate fi promovat cu ajutorul unei reclame care conține buton de „Interesat(ă)”. Când utilizatorul apasă acest buton, sau chiar dă „Participare”, Facebook îi va trimite notificări periodice despre apropierea evenimentului. Astfel, se poate spune că platforma chiar îți oferă o parte de promovare gratuită.
Reclamă de tip eveniment de la Glow UP
10. Reclamă pentru oferte
Dacă ai o ofertă tentantă pentru publicul tău țintă, ar fi bine să o folosești și într-o reclamă pe Facebook. Orice om este atras de oferte, nu doar din cauza reducerii de preț, dar și pentru că îl face să se simtă special.
Reclamele de acest tip îți oferă posibilitatea să introduci 8 tipuri de coduri, precum text, bar sau QR. Aceste coduri le poți folosi direct pe site-ul tău web, precum și direct în magazin. Codul poate fi ridicat de utilizatorul atunci când apasă pe butonul „Primește oferta”.
Asemănător reclamei pentru eveniment, reclama ofertă are o componentă de „publicitate gratuită” sub formă de notificări. Atunci când cineva apasă pe butonul „Get offer”, Facebook îi va trimite notificări despre ofertă, iar când mai sunt doar 24 de ore până expiră oferta, în platformă va apărea o numărătoare inversă.
Exemplu de reclamă ofertă oferit de Facebook
11. Reclamă pentru instalarea unei aplicații
După cum îi spune și numele, această reclamă ajută la instalarea unei aplicații mobile, butonul CTA „Instalează acum” fiind legat de magazinul de aplicații de pe dispozitivul utilizatorului. Realizatorul reclamei poate introduce un titlu captivant, în timp ce Facebook adaugă automat numărul de utilizatori ai aplicației, pentru a convinge utilizatorul să o încerce. În rest, reclama arată ca o postare obișnuită, cu descriere și fotografie.
Reclamă pentru instalarea aplicației mobilă Taxify
12. Reclamă pentru prospecți
Tipul acesta de campanie Facebook are scopul de a transforma un simplu utilizator care vizionează o reclamă, într-un potențial client care formează o legătură cu marca prin completarea unui formular (abonare la newsletter, primirea unei oferte, programarea unei ședințe etc).
Reclamă pentru prospecți de la Big Trade RO
În sfârșit, le-am trecut pe toate în revistă. A fost cam mult de citit, nu? Ei bine, sperăm că după citirea acestui articol, vei crea cu încredere reclame pe Facebook pe care nu le-ai mai încercat.
Dacă simți că încă nu cunoști foarte bine domeniul, poți citi mai multe despre promovarea pe Facebook sau poți să ne contactezi și îți vom crea un plan personalizat de promovare pe rețelele de socializare.