Zilnic, pe Facebook Messenger sunt trimise peste 5 milioane de emoticoane la nivel mondial. Ceea ce înseamnă că, indiferent de rasă, etnie, gen sau stil de viață, cu toții „vorbim aceeași limbă”. Un limbaj pe care ar trebui să îl abordeze și brandurile pentru a comunica mai ușor și pentru a avea o interfață mai prietenoasă.
Simbolurile emoji activează în social media asemenea unor useri. Așa că, cel mai bun mod de interacțiune B2C este să vorbești pe limba consumatorului.
Ce sunt emoji?
Să începem cu începutul. Emoticoanele sunt primele care au început să ne coloreze viața și mesajele, acum aproximativ 20 de ani. Au aceeași vârstă cu începuturile vieții noastre digitale și au fost inventate de un angajat al companiei japoneze DoCoMo.
Denumirea de emoji vine tot din țara de origine, combinând japonezul 絵 („ e”, poză), cu 文 („ mo,” scriere) și 字 („ ji,” personaj/caracter).
Înainte să devină unicoduri standard pe un ecran, aceste pictograme ale Antichității împodobeau pereții piramidelor și pergamentelor, având la bază pictograme asemănătoare.
Emoji sau Emoticon?
Apropo de Antichitate, îți mai amintești că pe vremea Yahoo! foloseai mai degrabă termenul de emoticon? Nu era greșit! Yahoo! avea o gamă restrânsă de pictograme și majoritatea reprezentau emoții și expresii faciale, care puteau fi create direct din tastatură, prin combinații de taste.
În schimb, emoji reprezintă diverse imagini digitale, care nu pot fi atașate în text, decât din meniul corespunzător.
De ce e bine să folosești emojis?
Emoji-urile au devenit parte din limbajul digital. Sunt o completare a alfabetului și, în același timp, o limbă universală. Sunt ușor de înțeles indiferent de cultura și locul de proveniență. În plus, oferă beneficii reale la nivel de tone of voice și digital branding.
Emoji-urile dinamizează descrierile!
De cele mai multe ori, pictogramele sunt folosite ca o completare, oferind un plus de culoare cuvintelor. Repetarea ideii la nivel vizual fixează mult mai bine mesajul în mintea utilizatorului. Emoji-urile pot exprima identitatea de brand, prin câteva reguli ce țin de tone of voice sau paleta de culori reprezentativă.
Job Well Done vs. Job Well Done ✅
Adresa: Calea Dudești, nr. 94 vs. 📌 Calea Dudești, nr. 94
De asemenea, emoticoanele pot produce artificii textuale, înlocuind direct cuvintele. Efortul de descifrare generează mai mult engagement și transformă textul într-unul mai prietenos.
🏠 sweet 🏠
Coming 🔜
Emoji-urile oferă o personalitate mai puternică brandului!
Here are some #TipsAndTricks:
- Încearcă să selectezi emoticoane în temă cu manualul de brand. Astfel, vei păstra cromatica brandului chiar și în copy-uri, iar identitatea de brand se va fixa mai ușor în mintea consumatorului. Te poți inspira de aici: https://emojipedia.org/
- Folosește un mix de pictograme populare și de emoticoane tipice brandului tău. Te poți inspira de aici: https://360advertisin.ro/emoticoane-unde-si-cat-de-des-sunt-folosite/
- Folosește emoji în temă cu brandul. Iată câteva exemple:
Domeniul beauty:
Domeniul food:
Domeniul medical:
Domeniul recreativ:
Domeniul green:
Cresc impactul brandului!
Emoji-urile puse în mailuri cresc rata de răspuns și de deschidere. Folosirea emoji-urilor crește de la un an la altul cu aproximativ 775% de la un an la altul [Jess Nelson of Email Marketing Daily]. La fel se întâmplă și cu notificările. Cele care conțin emoji-uri au o rată de deschidere cu 85% mai mare.
Împrietenesc consumatorul cu brandul!
O postare care conține emoticoanee este mai ușor de citit. De asemenea, oricât de serioasă ar fi postarea, acestea îi oferă un plus de familiar.
În scurte cuvinte, emoji reprezintă un fel de „micunelte secrete” pe care orice om de marketing le are în buzunar. Sunt ușor de folosit, așa că ce mai aștepți? Creează o strategie de comunicare sinceră și eficientă, incluzandu-le și pe ele.
Cum să faci asta în mod profi? Stay tuned. Urmează un articol mai detaliat despre modalitățile eficiente de folosire a emoji.