cea mai buna strategie de marketing 12

Cei de la Warner Bros nu au ezitat nicio secundă să exploreze fiecare latură a marketingului. Hype-ul creat în jurul filmului a început încă de anul trecut, când studioul a lansat primul aspect al filmului live-action, iar strategiile excelente de marketing n-au făcut decât să sporească nerăbdarea publicului pentru data lansării din 21 iulie.

cea mai buna strategie de marketing 11

În ultimul timp, multe filme au apărut și au dispărut, dar nu multe au reușit să-și optimizeze campaniile de marketing. Warner Bros s-au autodepașit anul acesta, reușind practic, să transforme vara într-una roz. Chiar și acum, după lansare, încă vedem pe social media fotografii și videoclipuri legate de film.

Așadar, haideți să aflăm care au fost câteva dintre strategiile folosite de echipa filmului Barbie.

Este The Pink Movement cea mai bună strategie de anul acesta?

Ce strategie ar putea fi mai bună decât transformarea realității într-o lume fictivă?! Warner Bros nu s-au limitat doar la câteva colaborări cu branduri și publicitate în media. Aceștia au creat un lifestyle. Pentru o lună, întreaga planetă s-a transformat în universul de plastic Barbie. De la casa de vis real-life size, la plimbări cu mașina Barbie, outfit-uri, make-up, decorațiuni interioare și petreceri cu tematică, până și interfața Google a fost „Barbieficată”. Chiar și pentru persoanele dezinteresate de Barbie, a fost imposibil să evadeze din universul roz. 

The Pink Movement” a fost o un real succes al marketingului. Filmul despre păpușa care evadează în lumea reală a avut încasări la box office de peste 1.3 miliarde de dolari la nivel mondial, dintre care 459 de milioane de dolari în America de Nord. 

Deși Warner Bros nu a dezvăluit oficial costurile, directorii studiourilor rivale estimează că bugetul pentru marketingul filmului Barbie a costat aproximativ 150 de milioane de dolari, depășind bugetul de producție al filmului de 145 de milioane de dolari.   

cea mai buna strategie de marketing 7

Real-Life AirBnb DreamHouse

cea mai buna strategie de marketing 1
cea mai buna strategie de marketing 13

Se pare că echipa de marketing a filmului direcționat de Greta Gerwig a reușit să îndeplinească dorința multora dintre noi: un conac de vis din Malibu, real-life size, a fost pus la dispoziție pentru închiriere pe AirBnb, având toate facilitățile pe care ți le poți imagina, de la sala sport, la piscină și dormitoarele de un roz perfect. 

Casa a fost inaugurată în 2019 pentru a celebra a 60-a aniversare de la apariția păpușii Barbie, dar a fost reabilitată anul acesta pentru campania de publicitate a filmului. Doi oaspeți s-au bucurat de experiența rent-free în casa de vis Barbie în noaptea de 21 iulie (data lansării filmului).

Această strategie extraordinară a fost concepută pentru a oferi tuturor fanilor un răsfăț vizual și o amintire de neuitat.

Colaborări cu alte Branduri

cea mai buna strategie de marketing 5

Este adevărat că marketingul nu este doar marketing. Este de fapt o întreaga experiență pentru consumatori. Aici intervine strategia Barbie în care specialiștii s-au folosit de modalități inovatoare pentru a promova universul roz și chiar a funcționat, deoarece anticiparea filmului a creat o explozie imensă pe social media. Nenumărate recenzii la diferite produse de make-up și articole de îmbrăcăminte, inspirate de Barbie, apăreau zilnic pe social media. 

Multe branduri au lansat colecții exclusiviste cu tematica Barbie înainte de premiera filmului, cum ar fi: OPI, NYI, Beis, Gap, Funboy, Homesick, Primark, Cotton On, Ruggable, Aldo, Crocs Forever 21, Zara, Cold Stone, etc. Echipa a colaborat inclusiv cu Xbox, lansând o gamă de console și controlere roz. Aceștia n-au ezitat și au transformat chiar și Uber în „Uber Pink” pentru a oferi fanilor o cursă de neuitat cu o mașină vintage roz, inspirată din film.

Nici brandul de make-up NYX nu a stat prea mult pe gânduri până să ajungă la o colaborare pentru o colecție specială de palete, rujuri, gene și glossuri inspirate de film. La fel și Burger King cu campania „Pink Burger”, un cheeseburger cu bacon și un sos de culoare roz.

Meme-uri virale

cea mai buna strategie de marketing 8

Barbie și Oppenheimer au fost lansate în aceeași zi. Datorită promovării excelente a ambelor filme s-a creat o competiție între acestea pe care fanii au transformat-o în meme-uri virale pe rețelele de socializare. În final, ambele au avut numai de câștigat.

Luni de zile au circulat poze și filmulețe pe Instagram, Facebook, Tiktok, Twitter cu diverse glume legate de antiteza dintre Barbie și filmul lui Christopher Nolah, creând trendul Barbieheimer”. Acest lucru a contribuit la răspândirea hype-ului în rândul fanilor și nu numai.

Garderoba actriței Margot Robbie inspirată de Barbie

cea mai buna strategie de marketing 3

Moda „Barbiecore” nu este ceva nou, însă ținutele roz bombon au luat amploare la nivel global în momentul în care cei de la Warner Bros au publicat primele fotografii ale platoului de filmare Barbie.

Multe vedete precum Lady Gaga, Megan Fox sau Anne Hathaway au optat pentru „the pink looks” la evenimente precum Met Gala. Nici Margot Robbie, protagonista filmului, nu a ezitat să promoveze astfel de outfit-uri. Actrița și-a făcut apariția la fiecare eveniment din turul de presă, recreând faimoasele ținute Barbie.

Acum s-ar putea să vă întrebați ce legătură are acest aspect cu marketingul. Ei bine, de-a lungul timpului, protagoniștii filmelor, foloseau această modalitate indirectă de promovare. Se prezentau pe covorul roșu, purtând piese vestimentare inspirate din filmele în care jucau. Câteva exemple sunt Zendaya, Angelina Jolie sau Scarlett Johansson.

Coloană sonoră

cea mai buna strategie de marketing 12

Strictly Discs a lansat o întreagă coloană sonoră pentru premiera filmului Babie, numită  „The Barbie Album”, disponibilă pe platformele de streaming. Acest lucru a crescut suspansul în rândul fanilor, curioși să asculte noile melodii lansate de artiștilor lor preferați. 

Strategia de promovare a luat amploare în rândul generației Z, răspândind un val imens de Tiktok-uri și story-uri folosind melodii precum „Barbie world”, Nicki Minaj și Ice Spice, „Dance The Night” Dua Lipa sau „What I Was Made For” Billie Eilish.

„The Barbie Album”

1. Pink (Lizzo)

2. Dance The Night (Dua Lipa)

3. Barbie World (with Aqua) (Nicki Minaj & Ice Spice)

4. Speed Drive (Charli XCX)

5. WATATI (feat. Aldo Ranks) (KAROL G)

6. Man I Am (Sam Smith)

7. Journey To The Real World (Tame Impala)

8. I’m Justken (Ryan Gosling)

9. Hey Blondie (Dominic Fike)

10. Home (HAIM)

11. What Was I Made For? (Billie Eilish)

12. Forever & Again (The Kid LAROI)

13. Silver Platter (Khalid)

14. Angel (PinkPantheress)

15. Butterflies (GAYLE)

16. Choose Your Fighter (Ava Max)

17 Barbie Dreams (feat. Kaliti)

Într-o eră în care schimbările sunt constante, abordarea proactivă și creativitatea devin atribute definitorii ale unei echipe de marketing remarcabile. Așadar, alegerea cu grijă a strategiilor, capacitatea de a anticipa trendurile viitoare și curajul de a inova vor continua să reprezinte pilonii pe care vor construi succesul în lumea complexă și dinamică a marketingului.

De la campanii de fashion și exploatarea puterii rețelelor sociale, până la colaborări creative și experiențe immersive, fiecare efort depus în promovarea unui film poate crea un efect cascada care să mobilizeze audiența și să creeze o anticipare palpitantă. Cu toate acestea, trebuie să ne amintim că o strategie de marketing eficientă nu este doar despre a aduce publicul în sălile de cinema, ci și despre a construi o legătură autentică și durabilă între film și spectator.

Vrei sa fii la curent cu tot ce se întâmplă?

Dă-ne un follow la pagina de instagram! https://www.instagram.com/360advertising/