Blog Halloween (1)

Halloween-ul este o ocazie excelentă pentru branduri să devină creative și să capteze atenția consumatorilor cu campanii tematice. Însă, în goana după atenție, unele branduri trec linia fină dintre o campanie captivantă și una de-a dreptul… înfricoșătoare (și nu în sensul bun). Atunci când mesajul nu este transmis corect, campaniile pot deveni un adevărat coșmar, nu doar pentru consumatori, ci și pentru branduri. Hai să aruncăm o privire la 5 dintre cele mai „horror” campanii de Halloween care au eșuat spectaculos și au lăsat o amprentă negativă asupra brandurilor.

  1. Pepsi vs. Coca-Cola – Rivalitate dusă prea departe
  2. Burger King – „Clown Free””
  3. Tesco – „Ghici ce-ai găsit în pizza ta?”
  4. Sony PlayStation – „Welcome to the Afterlife”
  5. Skittles – „Zombie”
  6. Ce putem învăța din aceste campanii „horror”?

1. Pepsi vs. Coca-Cola – Rivalitate dusă prea departe

Blog Halloween (2)

Pepsi a încercat o lovitură inteligentă de Halloween împotriva Coca-Cola, publicând o reclamă cu o cutie de Pepsi „costumată” în pelerină de Coca-Cola, cu sloganul „We wish you a scary Halloween!”. Deși intenția era de a face o glumă în stilul rivalității clasice dintre cele două branduri, mulți consumatori au perceput mesajul ca fiind confuz și chiar ca o reclamă accidentală pentru Coca-Cola. În loc să sugereze că Pepsi este mai bun decât Coca-Cola, unii au interpretat mesajul ca și cum Pepsi ar fi dorit să fie Coca-Cola – un rezultat cu totul diferit față de ce s-a dorit.

2. Burger King – „Clown Free” (2017)

În 2017, Burger King a lansat o campanie anti-clovni de Halloween, făcând aluzie directă la Ronald McDonald, simbolul McDonald’s. Reclama a prezentat o mulțime de clovni înfricoșători, urmând să transmită mesajul că Burger King este „clown-free.” Deși ideea de a exploata frica față de clovni era amuzantă la suprafață, reclamele au fost interpretate ca fiind puerile și prea evidente. Consumatorii nu au fost impresionați de acest atac direct și au considerat campania mai degrabă agresivă decât ingenioasă, ceea ce a afectat ușor percepția publicului despre brand.

Blog Halloween (1)

3. Tesco – „Ghici ce-ai găsit în pizza ta?”

Una dintre greșelile fatale pe care un brand alimentar le poate face este să glumească pe seama mâncării în moduri care să îngrețoșeze consumatorii. Tesco a lansat o postare de Halloween pe Twitter, în care sugera că ai putea găsi degetele unui monstru în pizza ta. Deși campania a încercat să fie amuzantă, mulți consumatori au găsit ideea de a asocia degete tăiate cu mâncarea absolut respingătoare. Rezultatul? O retragere rapidă a postării și o serie de scuze publice.

4. Sony PlayStation – „Welcome to the Afterlife” (2013)

Sony a vrut să marcheze Halloween-ul din 2013 cu o campanie intitulată „Welcome to the Afterlife,” pentru a promova jocurile sale video. Reclamele au prezentat imagini în care personajele păreau să sufere de pe urma unor accidente mortale, ceea ce nu a fost bine primit. Consumatorii au considerat campania de prost gust și insensibilă față de suferințele reale. Într-un moment în care sensibilitatea socială este ridicată, brandurile trebuie să fie extrem de atente cum tratează temele legate de moarte sau violență, mai ales într-un context comercial.

Blog Halloween (3)

5. Skittles – „Zombie” (2020)

Blog Halloween (4)

Skittles este cunoscut pentru reclamele sale excentrice și ciudate, dar campania din 2020 a întins prea mult coarda. Marca a lansat o ediție limitată de Halloween numită „Zombie Skittles,” unde unele bomboane aveau gust de „carne putrezită.” Deși conceptul părea interesant și potrivit pentru Halloween, experiența consumatorilor nu a fost una plăcută. Mulți au raportat că gustul era atât de respingător încât campania a ajuns să fie mai mult o glumă neplăcută decât o experiență amuzantă. În loc să fie „înfricoșător de distractiv,” Skittles a provocat o adevărată dezamăgire.


Ce putem învăța din aceste campanii „horror”?

Halloween-ul oferă o oportunitate unică pentru branduri de a deveni creative și de a se juca cu fricile, însă echilibrul este esențial. O campanie bine gândită trebuie să fie captivantă, amuzantă și în acord cu sensibilitățile publicului. Pe de altă parte, o campanie care trece linia poate sfârși prin a înfricoșa – și nu în sensul bun.

Așadar, înainte de a lansa o campanie de Halloween, întrebați-vă: Mesajul este clar? Este în linie cu valorile brandului? Ar putea să fie interpretat greșit? Aceste întrebări simple ar putea salva brandul de un adevărat coșmar de PR.