Wonderland: Inteligența artificială și publicitatea în viitor

Wonderland: Publicitatea și Inteligența Artificială


„Nu ai Facebook, nu exiști.” Era un statement valabil și pentru branduri, și pentru indivizi în conversațiile generațiilor digital de prin 2012. Acum, când coexiști pe minimum trei rețele de socializare zilnic, statementul a devenit: „Nu ești în Social Media, nu exiști”. Iar asta e cât se poate de relevant, din moment ce virtualitatea și inteligența artificială devin indispendabile existenței noastre.

Nu e puțin timp de când ne-am rostogolit de-a dreptul în vizuina digitalului, unde am început să bem precum Alice in Wonderland, poțiuni nemaiîntâlnite. Printre ele era și pandemia, din care publicitatea a băut și a crescut într-un singur an, cât ar fi crescut în zece. Și tocmai de aceea, călătoria ei către viitor începe de aici.

inteligența-artificială

Cu un pas mai aproape de inteligența artificială

Pandemia reușește să adune toate rolurile sociale ale oamenilor într-un singur loc, în același timp. Ei sunt părinți, angajați și consumatori în același timp, de la același birou. Însă indiferent de rolul lor, oamenii sunt, în primul rând, oameni. Iar brandurile care conștientizează acest lucru sunt cele care devin virale.

După cum spune Kevin Roberts, CEO la Saatchi and Saatchi, the age of now înseamnă o trecere de la tranzacții brand- consumator, la relationship și de la return on investment, la return on involvement. Tranzițiile se bazează pe o componentă emoțională. Când Coca Cola și Mercedes-Benz își modifică logourile ca să inspire distanțare socială, ele devin vedetele pandemiei. Capacitatea lor de empatie inspiră consumatorii și creează relație cu aceștia, întocmai unor lovemarks. Aici găsești și alte lucruri smart de la el: https://www.youtube.com/watch?v=bOIbEKA7kzU

Inteligență artificială

Tranzițiile lui Kevin Roberts sunt punți către viitor. Apropierea de consumator va depăși tirania ecranului, mergând către haptică și hologramă. Ea devine multisenzorială, prin intermediul tehnologiei haptice și AR. De pildă, cu ajutorul ochelarilor AR, emoțiile și dorințele consumatorului sunt percepute prin înregistrarea mișcării ochilor. Odată ce stochează informațiile, ochelarii vor putea oferi imagini și reclame specializate exact pe ceea ce ți-ai dorit. Ele sunt primele cărămizi ale webului spațial.

inteligența-artificială

Ca efect secundar al sporirii implicării consumatorului, mediile de informare vor deveni din ce în ce mai reci, conform McLuhan, cu mai puțină informație. Lupta pentru „seducerea” și implicarea consumatorului asociază „pachetului emoțional” un nou aliat: inteligența artificială. Pentru că funcționează pe principiul „punct ochit, punct lovit”, resursele ei nu par rapid epuizabile, ci mai degrabă cuantificabile pe termen lung. Cel mai probabil, Facebook Ads și Google Ads de astăzi sunt viitorii strămoși ai unor tool-uri de targetare AI mult mai dezvoltate.

Azi și mâine: Cum funcționează inteligența artificială?

Identitatea digitală a consumatorilor se constituie din date structurate și nestructurate. Inteligența artificială se folosește de cele nestructurate. Astfel, dacă datele structurate prelevă 20% din comportamentul consumatorului, cele nestructurate acumulează până la 80% informații despre acesta. Ele sunt codate sub formă de texte, convorbiri și imagini. Autorii „Inteligența artificială în viitor” subliniază tactici revoluționare care folosesc aceste date, care anticipează felul în care va funcționa publicitatea.

NLP (Natural Language Processing) analizează nuanțele vocii consumatorului. Atunci când acesta vorbește despre anumite site-uri sau postări pe Facebook, Twitter etc. După prelevarea NLP, inteligența artificială generează NLG (Natural Language Generation), care creează conținut original, precum un articol de blog sau email. Cu ușurință și eficiență, inteligența artificială va înlocui astfel content writerii sau copywriterii. De asemenea, imaginile sau videoclipurile vizualizate de consumator sunt sintetizate de AI, care creează un pattern al preferințelor cromatice, al tipului de imagine și de content pe care consumatorul le preferă.

Publicitatea pe TV în era inteligenței artificiale

Aflată în declin la ora actuală, publicitatea tradițională reușește să își găsescă locul în viitor, tot prin intermediul inteligenței artificiale. Sintetizând preferințele consumatorilor la nivel vizual și în materie de regie, inteligența artificială reușește să creeze spoturile ideale. Aceasta optimizează structura unui videoclip în funcție de genul său, indicând locul perfect, cromatica și chiar actorii potriviți pentru reclamă.

inteligența-artificială

În general, futurologia nu e o știință accesibilă și precisă. Amenințarea neprevăzutului taie de la rădăcină orice presupunere. Și cu toate acestea, anul 2020 a demonstrat că neprevăzutul mai există, dar poate fi evitat întotdeauna prin rute alternative. Pentru tehnologie, ruta s-a dovedit a fi o gaură de vierme, purtând-o în timp spațiu cu 10 ani mai târziu. Publicitatea s-a lăsat aspirată prin gaură, ajungând într-un viitor nu la fel de îndepărtat, dar distinct de trecut. Iar pentru că e creativă, a numit acest loc Wonderland și s-a apucat să îl cucerească.